Akik honlapot üzemeltetnek, mind tudják, hogy a forgalmi forrásaik közül a természetes keresési forgalom tartogatja számukra a legjobb lehetőséget; ennek az az egyik magyarázata, hogy az ilyen módon érkező látogatók sokkal nagyobb eséllyel válnak ügyféllé vagy vásárlóvá, hiszen konkrét céllal érkeztek és tudják, mit akarnak. A honlapokkal rendelkező vállalkozók ezért folyamatosan keresik azokat a megoldási lehetőségeket, amelyek folyamatosan keresési forgalmat eredményeznek a honlapjukon.
[wp_ad_camp_1]
A keresőoptimalizálás nem csodaszer és nem varázslat, hanem a látogatók igényeinek minél szélesebb és minél minőségesebb kielégítése. Ez magyarázza, hogy ma már hasztalanok azok a manipulatív technikák, amelyek három-négy évvel ezelőtt még hasznosak lehettek. Ma már valóban az az egyetlen megoldás, ha olyan honlapokat készítünk, amelyek a látogatóknak valamilyen értéket nyújtanak.

Tartalom
A legegyszerűbb és talán a leghatékonyabb megoldás a szöveges tartalmak rendszeres és átgondolt fejlesztése. Mielőtt bárki nekiállna sok értelmetlen szöveget publikálni a honlapján, el kell mondani, hogy a minőségi elvárásoknak itt is meg kell felelni. Sőt, talán itt kell a leginkább megfelelni a látogatók és a Google igényeinek is. Az azonos jelentéstartalommal bíró vagy részben módosított cikkek szinte semmilyen potenciált nem hordoznak magukban; a Google csak azokat az oldalakat részesíti előnyben, amelyek saját egyedi tartalommal rendelkeznek. Minél hosszabb, minél kidolgozottabb és minél inkább egyedibb egy szöveg, annál nagyobb eséllyel kerül a Google találati lista élére. Ezt pedig csak úgy érhetjük el, ha folyamatosan publikálunk megfelelő írásokat, amelyek hasznosak a látogatóink számára; így folyamatosan növekszik a honlapunk látogatottsága.