Minél több csillagos egy szálloda, annál előkelőbb, jobb szolgáltatásokat kínál egy szálloda. A szállodákat a Hotelstars Union kategóriánként egységes követelményrendszere alapján osztályozzák, illetve sorolják be egytől őt csillagig különböző szintekre.
[wp_ad_camp_1]
Eszerint a csatlakozó országokat tekintve, valamennyi létesítményben nemzetközileg is ugyanazt a kényelmi fokozatot, ugyanazokat a szolgáltatásokat, felszereléseket kapja az utazó. Az egy csillagos szállások általában alapfelszereltséggel rendelkeznek, minden szobához tartozik asztal és szék, valamint telefon. Tíz ágyanként egy közös emeleti vizesblokk, a szobákban hideg-melegvíz biztosított. Az épületben legalább porta, napi takarítás, csomagmegőrző, legalább egy idegen nyelvet beszélő munkatárs van, az árba beletartozik a kontinentális reggeli is. A kétcsillagos szálláshelyeknél ezeken felül meghatározzák, hogy a szobák hány százalékának kell egyágyasnak, illetve kétágyasnak lennie. A két csillagnak már feltétele a színes tévé, olvasólámpa, törölköző tisztálkodószerek, a szobák legalább harmada rendelkezik fürdőszobával.
Kellemes középkategóriás élményt nyújt a háromcsillagos hotel, szálloda. Itt már 24 órás portaszolgálat van, a szobákban hűtőszekrény és televízió is van, reggeli, ebéd és vacsora is elérhető. A kétágyas szoba mérete itt már minimum 18 négyzetméteres kell, hogy legyen. A szobák minimum 75 százaléka rendelkezik fürdőszobával. A közös helyiségekben biztosított az internethasználat, a vasalási lehetőség. A négycsillagos szálláshelyeken már minden szoba fürdőszobás, akár lakosztályt is kivehetünk. Minden szobában minihűtő és tévé is van. Italfelszolgálás, bár, szobaszervíz, fürdőköntös, papucsok, kozmetikai szerek várják a vendégeket. Az ötcsillagos szálláshelyek a luxuskategóriába tartoznak, legalább 34 négyzetméteres lakosztályokkal. Alkalmaznak ajtónállót, londínert is. A szobaszervíz éjjel-nappal működik, van étterem, concierge szolgáltatás és esti ágyazás.