Ha a nagyvárosi közlekedésre gondolunk, egyből a dugók, idegeskedés, türelmetlen autósok képe villan elénk. A lelassuló közlekedés miatt növekszik az emberekben a stressz, amiatt a munkahelyükön is nehezebben teljesíthetnek.
Budapesten a gépjárművel történő közlekedés 70 százaléka tömegközlekedés, 30 százalékát személyautók teszik ki. Ha tovább emelkedik a személygépkocsik aránya, könnyen csődöt mondhat a főváros közlekedése. Nem jobb a helyzet a vidéki nagyvárosokban sem, ahol reggel és déltán szintén bedugulnak az utak. A levegő minőségének romlása is egyre inkább probléma a nagyvárosokban. Sajnos az autótulajdonosok nem látják át, hogy mikor érdemes és mikor nem az használni az autójukat. Számos lehetőség áll rendelkezésre személygépkocsin kívül is a közlekedésre. Egyre több nagyvárosban működik a városon belüli közlekedés kiegészítésére a közösségi kerékpár szolgáltatás, Budapesten a MOL Bubi, amelynél a város 158 gyűjtőállomásán tudjuk felvenni, ill nbhjz™uetve leadni a bérelt kerékpárokat.
Egyre terjednek az autómegosztó szolgáltatások is, mint az Uber, ahol regisztrációt követően már kereshetünk is az igénybevehető fuvarok között. Aki nem szívesen utazik együtt másokkal, az bérelhet vagy vásárolhat rollert is, amivel igazán mozgékonyan közlekedhet a zsúfolt utcákon. Léteznek elektromos variációk is, ma már egyre többen választják ezt a közlekedési módot. Szintén jó alternatíva a közlekedésre a robogó elektromos robogó is. Az alternatív közlekedési módok elterjedésével fontos lenne, ha ezzel együtt fejlődne a közlekedési kultúra is. Előfordul, hogy a rollerrel és kerékpárral közlekedők nincsenek tekintettel a gyalogosan közlekedőkre, és a járműveket is gyakran a járda közepén hagyják, zavarva a közlekedést.